Szeretettel köszöntelek a Családosok Közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Családosok Közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Családosok Közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Családosok Közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Családosok Közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Családosok Közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Családosok Közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Családosok Közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
2010-03-01 19:06:36, hétfő | ||
Kötelező garancia a javító-karbantartó szolgáltatásokra kocsis-iroda.hu Bizonyára mindenkivel előfordult már, hogy elromlott a mosógép, a hűtő, az autó vagy akár a kedvenc órája. Ekkor legtöbben szakember segítségét kérik, hiszen, nem lehet mindenki ezermester. Jó azonban tudni, hogy a jogszabályok ilyen esetben is védenek bennünket laikus fogyasztókat, a fogyasztóvédelem ma már a javító, karbantartó szolgáltatások terén is érvényesül. A 20.000 Ft feletti javítási, karbantartási munkáknál ma már kötelező a jótállás, hétköznapi nevén a garancia. A kötelező jótállásnál a jogszabályok meghatározzák a jótállás feltételeit, időtartamát. A jótállási jogok a következők: kijavítás vagy csere a fogyasztó választása szerint, vagy ha ezekre nincs lehetőség az árleszállítás vagy a szerződéstől való elállás szintén a fogyasztó döntése alapján. Az első, amit kérhetünk a kijavítás, csere, szolgáltatás esetén a munka ismételt elvégzése. Természetesen csak akkor, ha a szolgáltatás természete folytán ez egyáltalán lehetséges. Vagyis ha a mosógépünk a javítás után sem működik tökéletesen, kérhetjük, hogy azt ismét csinálják meg, természetesen ekkor már nem a mi költségünkön. Ha a javításra, cserére, a munka ismételt elvégzésére nem kerül sor, vagy azt a kötelezett nem vállalja, nem végzi el, akkor már árleszállítást is kérhetünk, vagy akár el is állhatunk a szolgáltató és a köztünk létrejött szerződéstől. Elálláskor a szerződés megszűnik, a teljesített szolgáltatások visszajárnak. Jelentéktelen hiba miatt azonban nem lehet az elállást választani. Fontos azonban, hogy mindig megfelelően mérlegeljünk, mi az, amit kérhetünk, illetve mi az, ami valóban alkalmas arra, hogy elérjük, amit szeretnénk, vagyis az elromlott mosógépnél maradva, ismét jól működő mosógépünk legyen. Hibásan elvégzett javítási munkáknál a fogyasztó féléven belül érvényesítheti garanciális igényét. A hat hónapos határidő a kijavított dolog átadásával, vagy a vállalkozó általi üzembe helyezéssel kezdődik. A 20.000 Ft-os értékhatárt áfával, anyagköltséggel együtt kell számolni. Az érintett szolgáltatások: a lakás, háztartási gépek, barkács és kertiszerszámok, személygépkocsik, motorok, audiovizuális, fotó, optikai és információ feldolgozási eszközök, gyógyászati segédeszközök, telefon, telefax, hangszerek és órák javítása, karbantartása. A fogyasztó igényét jótállási jeggyel, vagy ennek hiányában számlával is tudja érvényesíteni. A szabályos jótállási jegy magyarul, közérthetően tartalmazza a fogyasztó jogait, az érvényesítés feltételeit, határidejét, átadás időpontját, gépjármű esetén a kilométeróra állását és a vállalkozó adatait, a munkát, a felhasznált alkatrészeket, a díjat. Fontos, hogy a jótállás érvényesítésekor jegyzőkönyvet kell felvenni, amelyről a fogyasztónak másolatot kell kapnia. Ennek tartalmazni kell a hiba leírását, a bejelentés időpontja mellett, a javítás megnevezését, a javítási díjat. A javításra átvett dologról a vállalkozónak elismervényt kell adnia, amin fel kell tüntetnie a fogyasztó nevét, címét, a dolog azonosító adatait, az átvétel időpontját és azt az időpontot, amikor a kijavított dolgot a fogyasztó átveheti. A dolog szállításáról is a vállalkozó gondoskodik, kivéve a 10kg-nál könnyebb, tömegközlekedésen szállítható dolgot, a gépkocsit vagy a motort. A fogyasztót védi, hogy hátrányára nem lehet eltérni a fenti szabályoktól, az ilyen megállapodás semmis. |
||
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kommentáld!