Szeretettel köszöntelek a Családosok Közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Családosok Közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Családosok Közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Családosok Közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Családosok Közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Családosok Közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Családosok Közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Családosok Közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
Pilinszky
János: Mire is
várakozunk ádvent idején? Jézus születésére, arra, hogy a teremtett világban
maga a teremtő Isten is testet öltsön. Arra várakozunk, ami már réges-régen
megtörtént. Ez a
magatartás, ez a várakozás nem új. A felületen az ember köznapi életét mindenkor
könyörtelenül meghatározza az idő három - múlt, jelen és jövő - látszatra
összebékíthetetlen fázisa. A felületen igen. De nem a mélyben. Ott, a mélyben
mindig is tudta az emberiség, hogy tér és idő mechanikus határait képes
elmosni a minőség, a jóság, a szépség és igazság ereje. Elég, ha a
nagy drámákra vagy a nagy zeneművekre gondolunk, melyek titokzatos módon attól
nagyok, hogy többek közt alkalmat adnak arra is, hogy a jövőre emlékezzünk
és a múltra várakozzunk. A minőség
ideje időtlen. Amikor Bach passióját hallgatjuk: honnét szól ez a
zene? A múltból? A jelenből? A jövőből? Egy bizonyos: mérhetetlenül több, mint
kegyeletes megemlékezés és sokkalta több, mint reménykedő utópia. Egyszerre
szól mindenfelől. Az ádventi
várakozás lényege szerint: várakozás arra Aki van; ahogy a szeretet
misztériuma sem egyéb, mint vágyakozás az után, aki van, aki a miénk.
Persze, erről a várakozásról és erről a vágyódáról csak dadogva tudunk beszélni.
Annál is inkább, mivel Isten valóban megtestesült közöttünk, vállalva
a lét minden súlyát és megosztottságát. És mégis, túl idő és tér vastörvényén,
melynek - megszületvén Betlehemben - maga a teremtő Isten is készséggel és
véghetetlen önátadással vetette alá magát. Ádvent idején mi arra várakozunk és
az után vágyódhatunk: ami megtörtént és akit kétezer esztendeje jól-rosszul a
kezünk között tartunk Vágyódunk utána és várakozunk rá, azzal, hogy Isten
beleszületett az időbe, módunkban áll kiemelkedni az időből. Az ádventi
várakozás hasonlít a megemlékezéshez, de valóban mindennél távolabb áll
tőle. Valódi várakozás. Pontosan úgy, ahogy a szeretet mindennél
valóságosabban vágyakozik az után, akit magához ölel és örök
újszülöttként a karjai között tart.
A várakozás szentsége
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kommentáld!